Jag är sååå ödmjuk... eller?

 





Som många vet så sökte jag till halv åtta hos mig för något  år sedan
& kom inte med.. dålig förlorare som jag är... blev jag bitter & sitter som
klistrad varje vecka & tittar vad andra "kockar" gör... å så klart är jag
bättre.. ödmjuk som jag är!!!!

I kväll serverade dom för mej bland det bästa på länge...

TORSK I GÖMMA





Men den har jag gjort förut... men min var något annorlunda.. typ bättre.

750 gram Vit fisk (torsk eller sej)
1 st fänkåls stånd
4 st vitlöks klyftor
150 gram cocktail tomater
4 st rosmarin kvistar
6 st citron skivor
ca 12 blåmusslor

MARINADEN

1 dl olivolja
saften från en 1/2 citron
1 påse saffran 0,5 gram
salt
citron peppar



*Sätt ugnen på 200 grader. Rör ihop ingredienserna till marinaden.

 *Dela varje fiskfilé i 2–3 bitar. Skiva fänkålen tunt. Krossa vitlöksklyftorna lätt.

 *Lägg fisken på 4 bakplåtspapper och fördela resten av ingredienserna ovanpå.

*Ringla över marinaden. Vik ihop till paket och förslut riktigt ordentligt.

 *Ställ paketen mitt i ugnen 10–15 minuter tills fisken är precis klar.




 


Kommentarer
Postat av: Angelica

Du hade klart varit bäst!

Men som du brukar säga.. du var säkert överkvalificerad!

2011-01-12 @ 23:43:13
Postat av: Suzann

Angelica

Håller med dej... helt klart överkvalificerad!!!

Nu kommer ett nytt program "Masterchef" kan inte förstå att dom inte hört av sig:)

2011-01-13 @ 14:19:53
URL: http://suzning.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Säkert gott.

2011-01-13 @ 14:39:03
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: ejmis

Sök igen!!

Det skulle vara kul att se en kändis i tv-rutan =)

2011-01-13 @ 20:59:27
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Suzann

ejmis

Fick en liten knäpp på min självkänsla när jag inte kom med.. he he he

Vi får se om jag söker igen... mer sugen på det nya programmet Master Chef med Per Morberg som dommare.

2011-01-14 @ 12:11:49
URL: http://suzning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0