Randigt är Gott !!!




Jag är inget fan av att baka kakor.. men att göra tårtor är det bästa jag
vet... efter matlagning förståss!!!

Om det är vanliga tårtor eller smörgås tårtor... spelar ingen roll.. bara det är
tårtor. Men att göra en riktigt ovanlig tårta... som den här!!! vill jag helt
klart göra någon gång framöver!!!




Det är alltså tårtbottnarna som man färgar & fyllningen är ljusa.
De flesta matvarubutiker har alla dessa färger, men den blåa kan vara
svår ibland... & den köper jag på City Gross.







Vilken överraskning när man skär i tårtan... på utsidan ska den helst se
lite enkel ut... & när man skär i den... kommer inte bara tre överrasningar i en
utan 8 stycken!!!









När jag hade mitt första "Party" & fyllde 13 år... gjorde min mamma en
brun, vit, grön & röd randig smörgås tårta... då var det inte så vanligt
med kreativa föräldrar... så nästan ingen vågade äta... men god var den!!!







Kommentarer
Postat av: Angelica

Meeen gud va cool! Det där mååste jag helt enkelt prova nån gång!!!!

2011-02-22 @ 00:16:38
URL: http://shittywords.wordpress.com
Postat av: Carina

Haha! Det kommer jag ihåg! Det gröna färgen! Smörgåstårta hade väl ingen av oss andra smakat tidigare heller, din mamma och pappa var och är så påhittiga och före sin tid!

2011-02-23 @ 11:15:46
Postat av: Helene

En jätte häftig tårta.Vad har du för recept på bottnarna? Och vad har du för fyllning?

2012-06-18 @ 09:33:27
Postat av: Suzann

Hej Helene

Provat att göra olika sorters tårtbottnar men dom bästa blir där vätskan är endast vatten, då blir den fluffig & inte så kompakt. Fyllningarna är olika från gång till gång men även här är det viktig att bottnarna fylls dagen före & själva grädden strax före servering!!!

2012-06-18 @ 10:50:47
URL: http://suzning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0