Final Smörgåstårta





Finaltårta för två personer.... & lite till. Jag har svårt att göra något lite.
Alltid när jag lagar mat, så blir det så mycket... det är nog därför som
jag har en lite "mullig" hund (snällt sagt)!


Nu kan man göra tårtan i vilken storlek man vill. Jag använder mig av
vanligt formbröd & börjar med att lägga ut så många bitar som jag vill
att slutstorleken ska bli... exempelvis, sex brödbitar i en rektangel.

Sedan gör jag tre olika fyllningar:

*Tonfisk, cremé fraiché, hackat ägg & citron peppar.
* Leverpastej, bostongurka & cremé fraiché
* Mjukost med valfri smak


Mellan varje fyllning lägger jag på ytterligare sex bitar bröd.

Cremé fraiche använder jag för att det ska bli en fin konsistens & för att
det blir godare så klart!

När jag har fått på fyllning i alla lager lägger jag på det sista lagret med
bröd. Därefter blandar jag ihop två dl Cremé fraicé & 1 dl Majonäs &
breder ut över hela tårtan.. även sidorna.




Jag krossar nu ostkrokar i en plastpåse & "trycker" fast det på sidorna av
tårtan.


Garnerar tårtan med allt gott som kan tänkas... räkor är ett måste, lika så
kallrökt lax & rom. Något sött är bra.. vindruvor eller mandariner.




   Brieost & några jordgubbar... spännande!!!





Lite överkurs... men det blir så kul. Jag skriver kvällens Tema på
en ostskiva med en tunn pensel & karamell färg...




FINALEN 2012







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0