Ikea smörgåsbord




Bara några dagar kvar så går vi på semester... vi räknar dagarna min
sambo & jag... för att underlätta den "låååånga väntan" (3 dagar) bjuder
jag min sambo på smörgåsbord på ikea.. 95 kronor.







Har ätit julbord tidigare & varit riktigt nöjd... & det var inte sämre nu.. lite
mindre att välja mellan, men helt klart prisvärt.

Ost & purjopajen var inte så smakrik som man önskade, men tillsammans med
den suuuuper goda rostbiffen... wow.





Gravlaxen var god... några droppar citron på... Mmmm  gravlaxsås.
Ägghalvorna smakade jag inte på, men jag tog massor med klippt
gräslök över laxen.





För mej är röd & svart rom lyx... som här på Ikea.. hur mycket som helst &
tillsammans med creme fraiché, mycket gott.




Sillarna var fyra olika sorter... vitlökssillen var den bästa, men det fanns
senapssill, löksill & Matjesill oxå.

Mer fanns så som Köttbullar, potatis & potatis sallad, prinskorvar, rödbetssallad.





Var det inget som fick minus? ... Jo Janzons frestelse. Den var tunn, vattig
& den smakade inte mycket ansjovis... om det ens fanns någon.

Men så kommer man till efterrätten & då är Kamprad förlåten för alla sina synder.




Har ALDRIG ätit såååå got rabarberpaj.. små potions pajer med
vaniljgrädde till.

Även fruktsallad på bland annat melon, rödavinbär serverades... samt
obegränsat med kakor.


Så vad säger man.. BINGO Kamprad... så gott & värt priset.. helt klart!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0