"Upplevelse" på Södra Berget




Ja då har vi "gjort" Södra Berget med weekend paket & allt.
Helt underbar upplevelse... om man inte har för höga
förväntningar...

Nu hade vi redan bestämt från början att vi skulle ta det för vad
det var & bara njuta av att få vara på en minisemester.

Men ändå måste jag få reflektera över hur reklamen är & vad
man får för pengarna.





Maten var smaklös men helt ok, om man räknar med att förrätten
måste ha stått framme i många timmar för att invänta alla gäster.

Vi blev placerad vid ett låååång bord & inte som vi hade hoppas...
vid ett bord med vita dukar & tygservetter.

En mycket duktig men stressad servetris dukade fram & av på
löpande band principen.

Salt & peppar fanns inte att tillgå & plastvatten kannan från"Vattenfall"
var lååång mellan sina placeringar.








När jag senare under kvällen gick till baren för att be om
ett glas med isvatten till mitt vin... blev jag hänvisad till
ett hörn med plastmuggar & ljummet vatten.






Om det blir någon nästa gång på Södra Berget, så ska vi
beställa bord på 180 grader... där vi kan få se den vackra
utsikten när vi äter... & där det är mycket mer gemytligt.





Men revyn var rätt kul.... & med rätt sällskap blir allt underbart &
trevligt!!!

Men ändå måste jag få tillägga... att går man ut & betalar för en
upplevelse... då ska det tusan också vara av bra kvalité...
... inte att man kan misstänka att maten är från Landstingets
catering kök.


Kommentarer
Postat av: Carina

Håller absolut med! Det ska ju sticka ut lite eftersom det kostar! Jag tycker maten är det som sämst faktiskt med Hotell Södra Berget. Maten har hittills trots ägarbyten inte kommit över nivån - skolmat som jag minns den! Vi brukar försöka att undvika supén som det heter... (Rest. 180 grader har också varit en besviklese men det är några år sedan).Det är ett ok hotell, provade ni spa't? De har ju tagit över det själva nu så kanske det är bättre. Men spa't är en av mina värsta upplevelser faktiskt...Så vansinnigt stressad personal att jag aldrig satt min fot där efter detta!Men det är en annan historia!

2012-02-20 @ 13:07:38
Postat av: Suzann

Carina!!!

Av tidigare erfarenheter att Spa: Södra Berget, så avstod vi det. Precis som du sa... har aldrig varit så stressad som när jag lämnade den sk. spa upplevelsen. Musiken var inte på slagen, inga ljus tända... kö till bubbel poolen & den sk. öppenspisen var inte på & den stora poolen var trasig.. jag som hade längtat att bada med öppna fönster. Nääää Södra Berget håller inte måttet om man ska göra något speciellt!!!

2012-02-20 @ 15:13:09
URL: http://suzning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0