Skydds ängel av ståltråd




Hur vacker är inte den här skyddsängeln som är gjord av hönsnät & ståltråd....

... är jätte sugen att göra den här till sommaren. Har ingen lämplig plats för den här
hemma, men till Vemdalen... hängandes i någon tall eller björk vid stugan.





Ängeln är ca 50 cm hög. En mindre fyrkant av kycklingnät knycklas ihop till en boll &
får formen av huvudet.


En större fyrkant lika stor som nätets bredd blir till kropp och klänning. Bollen mitt på
 den stora fyrkanten och formade nätet runt den så att det bildades en hals.
Resten av nätet draperades till klänningen.

Armarna tillverkas av en rektangulär bit nät som viks ihop den på längden i tre delar.
Sedan fästs den på ryggen med hjälp av tunn ståltråd. Armarna kan sedan
 formas som man vill.

Till vingarna används en grövre tvinnad tråd... brukar finnas på Panduro som formas
 till vingar och fäste dem med tunn ståltråd i ryggen.

Glorian kan göra av vilken ståltråd som helst... vira den bara några varv & fäst den
med sluttrådarna i huvudet.

Pärlor eller små prismor på slutet av klänningen gör den helt bedårande.

Vissa delar kommer att rosta lite av regn, men det tycker jag bara är charmigt.


Kommentarer
Postat av: ejmis

Åh så fin!! En sådan vill jag också ha!!

Du gör väl en till mig med??

=)

2012-03-04 @ 00:10:12
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: suzann

ejmis... visst är den vacker!!!! Ska göra en nu till sommaren.. & när jag gör något som jag tycker är kul.. så kan det bli några stycken... så vem vet.. kanske jag kommer med en till dej oxå:)

2012-03-04 @ 10:30:23
URL: http://suzning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0