Årets första Premiär




Premiärgrillning ute idag & vädret var så pass bra så vi kunde sitta ute
på vår altan & äta.


Köttet var fläskkarré & som i många andra familjer så är det mannen i  
familjen som tar hand om själva grillningen!

<-- Min sambo Tobbe


Jag stod för tillbehören, så det blev potatis i folie. Började med att riva
 dubbla folie bitar & lägga ut på bänken. Jag förkokade potatisen i lättsaltat
 vatten & en tsk gurkmeja för att få en knallgul färg på potatisen.





När potatisen var klar fick den svalna något & sedan placerade jag 5
små potatisari varje folieruta. Ovanpå.... finhackad purjolök, persilja 
& körsbärstomater. Lite riven ost & två skivor bacon i kors innan jag
 nyper i hop folien till små knyten. Ca 10 minuter på grillen.





En blandsallad med rödlök, tomater, gurka... & några skivade
jordgubbar... låter lyxigt... vilket det var, men gubbarna kostade
bara 14 kronor & trots priset var dom jätte goda.

En dressing gjord på olja, citron, honung & sallads kryddor.
Har alltid Knorrs salladsmix i skåpet oxå... jättebra... bara blanda påsen
med olja & lite vatten.





För mig är Fetaost cremé ett MÅSTE när det är grillat... så gott
& enkelt & går att göra klart långt i förväg om man vill.

100 gram Feta ost
2, 5 dl cremé fraiché
1-2 vitlöksklyftor

Mosa allt med en gaffel eller stavmixer.





Nu tycker ni nog att vi borde sparat premiär grillningen tills i morgon
när det är Valborg.... men vi tänker grilla då oxå!!!


Har ni grillat ännu i år eller när blir Premiären för er????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0