Varm korv eller Dumplings?


Jag bara älskar kokt korv med bröd... & fast det inte kanske är det
nyttigaste... så intalar jag mig att det är helt ok!!

Ikea korven... ligger på första plats & sedan kommer Ica Maxi där båda
korvarna bara kostar 5 kronor.

Men mycket har hänt sedan korven hade monopol i snabbmatsvärlden.
Ett av de hetaste tillskotten är dumplings, små fyllda, kokta
 kinesiska degknyten.



Potstickers i Stockholm, en renodlad dumplingskedja med två restauranger
säljer runt 2 000 handgjorda dumplings per dag & helt klart ett ställe som
jag tänker prova på att gå & äta på när jag kommer dit!

Har ätit dumplings tidigare & är super gott... men kan tänka mig att det
kommer att bli en hit när det blir en etablerad snabbmats kedja.





I fler och fler svenska städer får man nu för en billig penning en tallrik
 med uppåt 20 fyllda degknyten och sås att doppa i.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0