Mamma & Pappa



Idag ringer mamma & frågar om jag vill komma & äta lite mat som
dom fått "över"... & visst åker jag dit för att "rädda" dom!

Minns när jag studerade.. så hände samma sak.. mamma gav mig
matlådor av "överbliven" mat... men jag visste att hon gjort dom
speciellt bara för mig!





Jag har själv barn & var rätt ung när jag fick mitt första...
mitt första & jag trodde att när barnet var 18 år så slutade
föräldraskapet... en illusion... för att vara förälder är man för
evig tid & för mig kan jag bara säga vilken glädje... livets belöning.

Som barn växer man upp... bildar egen familj & tror att med det har
man lämnat tryggheten med sin egen far & mor... men vet inte hur jag
skulle klara mig utan mamma & pappa.

Har gjort ett eget ord som heter "OMBRY"... som betyder när man bryr
sig om någon.. & det känner jag verkligen att min mamma & pappa gör.
Visst kan man få nog av allt "ombry" oxå... men då får man tänka på alla
andra gånger som dom bara finns där & bara ääääär!

Min pappa har lärt mig... "Att man kan allt, bara man vill" & det är
visdomsord som följer mig igenom livet. Men sanningen är nog... det inte
man pappa kan är inte värt att kunna!!!!!





Han hjälpte till med läxor, gick till skolan & ställde allt till rätta.. han skissar
& formar mina drömmar till verklighet... han lägger in golv.... han kan allt.







Våran familj kanske inte är den största, men när vi har våra familje-
middagar, så känns det verkligen som en stor Maffia familj, där var
& en har sin plats vid bordet.

Matlagning är en del i vår gemenskap & mycket har jag lärt mig av just
min mamma & pappa. Idag kan det många gånger vara tvärt om & mamma
ringer till mig om goda råd inom matlagning... & det känns så skönt att
jag för en gång skull kan få ge något tillbaka.



Jag känner mig vuxen med ansvar... men när jag kommer till
mamma & pappa.. kan det kännas rätt mysigt att vara lite liten
för en stund... slippa ansvar & vardag för en stund & när man får
höra orden... det ordar sig!!!














Kommentarer
Postat av: Lennart D

snäll och fin uppskattnig av dina föräldrar

2011-01-28 @ 20:09:22
Postat av: suzann

Tack snälla Lennart... men det kom från hjärtat!!!!

2011-01-28 @ 20:20:57
URL: http://suzning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0