Pizza priser


Pizzan är dyrast i Stockholm och billigast i Södertälje och Malmö. Det visar
 en undersökning som företaget Onlinepizza.se gjort. I Stockholm kostade
en Vesuvio i snitt 63 kronor. I Malmö kostade en Vesuvion i snitt 50 kronor.





Det är väl mycket som talar för att priset kommer att gå upp, kanske kommer
 en pizza kosta cirka 80 kronor. Det har bland annat att göra med att det
nya kassasystemet tillkommit vilket gör att mindre seriösa företagare får det
 svårare att fuska, men också den ökade konkurrensen spelar roll.






Visst är det skillnad på priser...  ser bara där jag bor nu.. i Johannedal... där
pizza priset ligger runt 50 kronor & då ingår dryck.

I Vemdalen kostar samma pizza 100 kronor utan dryck & är så tunn att det
känns som hårdbröd när man äter den.. & "pålägget" får man leta efter.





Det finns också fler kuriösa resultat från den svenska pizzarapporten som att:
Lök är den mest använda ingrediensen efter ost och tomatsås.
73 procent av alla pizzor beställs tillsammans med sås varav kebabsås
 är populärast.

Män står för drygt 70 procent av alla pizzabeställningar på nätet.



Det är inte ofta som jag äter Pizza, men när jag väl äter, så
föredrar jag Texas Buffé.. alltså Amerikansk tjock pizza,
samt sallads buffé, grillade kyckling lår & en pasta rätt!!!

Det låter mycket... men ska det vara.. så ska det vara!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0