Chokladmuffins med hallon




I går hade jag stora bakdagen hemma & jag bloggade även om
Kexchoklad med hallon & blåbär...

Nu gillar jag inte kexchoklad med hallon, men choklad & hallon
muffins är super gott!!

Smet
2 st Ägg
150 gram Smör
2 dl Socker
3,5 dl Mjöl
2 dl Mjölk
2 msk Bakpulver
2 msk Vaniljsocker
5 msk Kakao

Fyllning & topping
200 gram Mörk choklad
2 dl Hallon

Gör såhär.

1. Lägg smöret i en bunke så det når rumstemperatur
2. Häll över strösocker och vispa med elvisp
3. Lägg i äggen och vispa ytterligare
4. Häll över bakpulver, vaniljsocker och kakao & vispa lite till
5. Häll i mjölken och mjölet och vispa
6. Rör försiktigt ner hälften av den hackade chokladen och ca 2 dl hallon
7. Klicka ut smeten i muffinsformarna
8. Stoppa ner några chokladbitar & hallon
9. Grädda 30 minuter på 175 grader mitt i ugnen
10. Lägg de färdiga muffinsen på en tallrik under en bakduk tills de svalnat

Lika gott till kaffe som till ett glas med kall mjölk!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0