Wretmans Catering




Det här är Kerstin Wretman & är ägare av Wretmans som
bland annat har en restaurang i närheten av mitt arbete.

När det nu var dax för årets Julfest med mina kollegor, så
gjorde vi något annorlunda....

... vi nämligen beställde maten från Wretmans Catering.
  

Förutom Catering, så kan man hyra hem en egen kock...
inte illa tycker jag.... eller får man laga maten själv på
restaurangen... med vinprovning & allt.




En Norrländsk buffé beställde vi, för 275:-/person.


Västerbottenostpaj med sikrom serveras med rödlök och crème fraiche


Rökt rensteksröra


Najadrökt lax med kantareller





(Najad rökt lax... är en gravad lax som sedan är lättrökt)



Spisbröd, nybakat bröd, smör och västerbottenost


Tjälknöl med rotsaksgratäng alternativ potatissallad


Blandad grönsallad toppad med lingon


Hjortronpanacotta






Syltade kantareller hade jag aldrig ätit.. så gott, inlagda i
ingefära & en ättikslag.



Tack Kerstin.. som dessutom körde dit maten själv & hämtade
på morgonen där efter.. med disk, tallrikar & allt!!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0