Korv Gretha




Jag har en förkärlek att bara göra Gourmé mat & många gånger så
försvinner husmans kost & enklare rätter... bara för att jag av någon
anledning ska "piffa" till dom & göra dom till en lyx variant.


Men ibland så finns det lite mindre i kylen & "koka soppa på en spik"
är inget främmande för mig... allt går att piffa till....

... så även med en korvbit.


KORV GRETHA

1. Skala och skär potatisen i små tärningar. Förväll dem i lättsaltat vatten
 ca 5 min. Låt rinna av. Stek potatisen mjuk i 1 msk smör i en stekpanna,
 ca 10 min. Krydda med salt. (kallpotatis går lika bra)

***
2. Skär korven i små tärningar. Skala och finhacka löken. Blanda korv, lök,
 senap och äggula. Stek blandningen i 1 msk smör i en stekpanna
ca 5 min under omrörning.

***
3. Hacka persiljan. Lägg upp potatis och korv var för sig på ett serveringsfat och
 strö över persilja. Servera med varsin äggula och saltgurka.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0