Höga klackar

 

Då den kortvuxna Katarina av Medici 1533 gifte sig med dåvarande hertigen av
 Orléans bar hon styltklackar, så kallade chopines.Föga anade hon vad hon
ställt till med.



I dag är de högklackade våra bästisar. Men varför älskar vi egentligen
 plågsamma skodon, och hur kommer det sig att vi lägger tusentals kronor
på en liten bit klack?






"Jag vet inte vem som uppfann klackarna, men vi kvinnor är skyldiga honom
en hel del", lär legenden Marilyn Monroe ha sagt.



Det här är en av mina favorit skor som jag har.... & visst är det sant...
när man får ta på sig sina snyggaste skor.. med dom smala höga
klackarna... att man inte bara växer på längden... utan även i
själen & självkänslan.



Kommentarer
Postat av: emelie

Hej, älskar skorna längst ner !! hur mycket kostar dom och vart kan man köpa dom? finns det någon hemsida?

2011-01-10 @ 16:46:17
URL: http://jackiegrange.blogg.se/
Postat av: Suzann

Hej Emelie

Mina skor köpte jag i stockholm på en second hand butik för många år sedan & det var inget speciellt märke. Skorna är kopior av Louboutin skor som du kan googla på... priset på dom ligger på runt 3000 kronor.

2011-01-11 @ 00:29:53
URL: http://suzning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0