Galen i tapeter



Jag bara Äääälskar vackra tapeter...
men det är en dyr hobby & speciellt när man kommer in på "märkes"
varor som Sandberg & Sanderson.

Men det behöver inte vara så dyrt, om man håller sig till Rusta & liknande
butiker. Många har sagt till mig att Rustas tapeter är av dålig kvalité, men
det är något som jag inte håller med om.





Just nu har jag precis tapetsera köket i en Sandberg tapet i Beige
som heter Rut. Helt underbar tapet som verkligen passar i ett kök.







Den här tapeten kommer att bli en fondvägg i sovrummet & ibland som
man har... Tur.. hittade jag samma tyg på Ohlssons tyger, som jag kommer
att sy kuddar & gardiner av. (Om det inte blir för mycket)




Att komma in i en butik med ett stort utbud i tapeter.. är nästan
som att komma in i en fin skobutik. Man blir alldeles tagen av dom
olika färgerna & alla olika mönster.




Men allt behöver inte vara mönstrat utan det finns billig lyx som är
enfärgad... som min nya fondvägg i vardagsrummet som är en guld
tapet, som jag köpt på Rusta när dom hade 25% rabatt på alla tapeter.
Ett riktigt kap tycker jag för den är sååå vacker till kristall kronan som
hänger i taket. Övriga väggar har jag målat i en ljusbrun nyans.



Men idag är det vilodag... för att sedan ta nya tag med resterande rum till
helgen. Men det är mycket som måste göras innan gardiner & "piff" kan
placeras ut! Pappa ska lägga in golv & nya lister... så vad säger man...
är glad om jag blir färdig till jul!!!

Men efter en och en halv vecka... så har jag kommit långt!!







Kommentarer
Postat av: Angelica

Superfin kökstapet, ska bli kul o komma o titta!!!

2010-11-10 @ 21:17:54
URL: http://www.shittywords.wordpress.com
Postat av: ILONA

Verkar bli jättesnyggt i ditt nya hem, nu saknad bara en "radhusängel" då, haha, han verkade gullig men jag hoppas han åtminstone får ett par farsdagskalsonger, haha

2010-11-13 @ 19:58:01
Postat av: Jon Holmström

Hej,



Jag undrar om du vet vart man kan köpa den tapeten som du visar längst upp med en fågel på? Hör gärna av dig då jag och min sambo snart ska flytta och är supersugna på att tapetsera med denna tapet i vårt sovrum som en fondvägg!



mvh

Jon

2011-07-20 @ 18:23:18
Postat av: Suzann

Hej Jon

Kul att ni gillar tapeten för den är verkligen vågad & suuper snygg. Den med fågel har jag inte tapetserat med själv & det är ett hav av tapeter när man kommer till butiken. Men prova att Googla på tapeter med fåglar... så hittade jag min rutiga tapet... Googlade på beige & rutigt. Synd att jag inte kunde hjälpa er mer.

Kram/Suz

2011-07-21 @ 12:58:59
URL: http://suzning.blogg.se/
Postat av: Anna K

Verkligen fina tapeter! Jag undrar var man kan köpa den du har högst upp i mitten? om du har någon aning, blev galet kär i den :)



Med vänliga hälsningar,



Anna

2011-08-13 @ 13:07:45
Postat av: Suzann

Anna K !!



Alla tapeterna på den här sidan finns på vanliga färg & tapet butiker men är beställnings vara.

Den du menar är en Sanderson tror jag... & dom brukar kosta runt 700 rullen.. men det brukar räcka men en fondvägg & har man blivit "kär" så får det kosta!!!

/kramiz & kul att du tittar in/Suz

2011-08-14 @ 11:25:38
URL: http://suzning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0