Kokos toppar med Saffran

Kokostoppar  med saffran. Receptbild - Allt om Mat


Jag är inte duktig att baka.. min grej är att koka mat.
När jag försöker baka, så blir det bara tok, fast jag följer receptet.

Dom här kokos topparna med saffran är helt omöjlig att misslyckas med.


50 g smör
½ kuvert saffran
2 dl socker
2 ägg (små eller mellan)
200 gram kokos flingor


1. Sätt ugnen på 200°. Smält smöret. Finstöt saffranet med lite av
sockret och blanda ner i smöret. Låt smöret svalna.

2. Blanda ner resten av sockret, ägg och kokosflingor. Låt stå
ca 10 min så sväller kokosflingorna.

3. Klicka ut toppar med tesked på plåt med bakplåtspapper.

4. Grädda mitt i ugnen 10-12 min tills de fått fin färg.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0