Min första "fjällvandring"

 
 
Så har jag äntligen gjort det!!! Jag har gjort min både första & andra fjällvandring...
eller rättare sagt naturvandring.
 
 
Trots att jag har stuga i Vemdalen & har gått en massa såkallade skogspromenader,
så har jag aldrig tagit mig för att söka upp en riktig naturstig.
 
 
Det var min sambo som kom på idén & tog fram en app med kartor & olika
platser där man kunde göra fjällvandringar.
 
 
 
Klicka för att stänga bilden
 
 
Första turen var nu i lördags & den startade nere i Björnrike & gick upp mot fjället.
Underbar dag med 20 plusgrader & utsikten var helt underbar... vi kunde se ända
till Sonfjället där det fanns snö fortarande. Som nybörjare var det lite jobbigt för det
var uppför i princip hela tiden.
 
 
Överallt växte det röda inslag i mossan så det såg ut som den blommade.
 
 
 
 
 
 
Andra dagen blev det  inte lika mycket uppför. Turen gick då mer igenom både skog,
myrar, ängar & berg. Men det här gillade jag mer... som en hel sagoskog att vandra
igenom.
 
 
 
 
 
Flera ställen kunde man stanna & appen visade på olika fiskeförslag
efter vägen.
 
 
 
 
Underbara minnesvärda två dagar. Asta "badade" i en myr & luktade skunk
hela vägen hem i bilen. Så det blev lite "pinnkastning" i ån vid stugan, så
hon åtminstone blev drägligt ren.
 
 
Längtar redan till nästa fjälltur.... om två veckor åker vi tillbaka. Då har vi
tagit 10 dagars semester, så vi får se vad det blir.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0