Höstplantera lökar

 
 
Varit på Plantagen & köpt lökar som jag tänker gräva ner idag. Urvalet är mega
stort... & för mig som har svårt att bestämma mig i det mesta, så tog det lång
tid innan jag köpt mina lökar... sååå mycket fint att välja mellan.
 
 
 
Första valet blev tulpanen "Angelique", dels för att min dotter heter Angelica & dels
för att den är så vacker... påminner nästan om en ros med sina dubbla blommor.
 
 
Den kommer jag att plantera i min nya rabatt på baksidan, där nu syrenhortensian
blommar nu för fullt. Tillsammans med Angelique tänker jag också blanda med vita
Narcisser & då menar jag dom helvita.
 
 
 
 
Drömmen om en helblå gräsmatta på våren full med Scilla Sibercia har jag haft
länge... men har gruvat mig för lökarna är så små... men nu har jag köpt en
påse med 50 stycken & förhoppningsvis så sprider den sig med åren.
 
 
 
Och mitt sista val & inköp är Kungsängsliljor.... dom tänker jag plantera utanför häcken
i små klungor... sprider sig också har jag hört. Är dom inte underbara med sina små
prickar!!!
 
 
 
 
Solen skiner & blåsten verkar ha lugnat ner sig... så nu på med stövlar &
ut i radhus rabatten!!!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0