Semester med fjällvandring


 
 
Nio dagars höstsemester i stugan Vemdalen.... & vi fortsätter med att göra
våra små fjällvandringar. Riktigt mysigt när vi sitter vid frukostbordet & letar
efter nya kartor & vandringsstigar.
 
Den här dagen tog vi en tur till Jaktstugan.
 
 

 
 
Det som är nästan mest fantastiskt med dessa turer är dom olika natur växlingarna.
Från skog, bäckar, fjäll & myrar.
 
 



 
Som nybörjare när det gäller fjällvandring är att man är inte van vid denna kuperade
mark... vägen upp till fjället var mycket stenig & fötterna kändes som bollar när
vi väl kom tillbaka:)
 
 
 
 
Nu är inte själva Jaktstugan öppen på sommaren & jag har varit här tidigare med
skoter & ätit våfflor... men efter lite klättring & vandring, så är medhavd matsäck
mycket godare!!!
 
 
 
 
Vi visste redan i början på vår höstsemester att vädret skulle vara lite
si & så, med massor med regn.... så vi tog dag två till Sångbäcksfallet
inte långt... men brant till tusen.... Huuua vad höjdrädd jag var.
 
 
 
 
Vägen dit var som att gå i en sagoskog & helt klart ska jag ta med
mig mitt 8 åriga barnbarn till detta ställe, han är förmodligen
smidigare i klättrandet än mormor.
 
 
 
 
Helt klart ett ställe som vi kommer att gå tillbaka till.... nu har vi filmat
det mesta där & då blir upplevelsen ännu bättre.
 
 
 
 
 
Väl hemma i stugan blev det grillad rostbiff med ugnsrostade
grönsaker....
 
 
 
 
Kortspel.... om vem som skulle diska.
 
 
 
 
... & mer god mat, medan det östregnade ute... men en så underbar
höstsemester vi har haft!!!!
 
 
 
 
 
Väl hemma så är det ett varmt bad som hägrar eftersom vi inte
har badmöjligheter i stugan, mer än i våran lilla "balja".
 
 
Längtar redan tillbaka till stugan & våra vandringar... nästa tur är redan
planlagt.... det blir "Fallmoran"... en riktig utmaning för oss!!!
 
 
 
 
Nu lever vi på minnen ett tag... om dessa underbara vackra klara kvällar utanför
stugan.... tända oljelampor i tallarna & ljudet från Vemån vid stugan.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Åh suck ;) låter helt underbart! Jag längtar verkligen, vi åker till vårt fjäll nästnästa helg, lite utökad helg, far på torsdagkväll om allt går enligt plan. Det blir lite säsongsöppning...och lite mys! Stugan på en av din bilder, dit brukar vi styra kosan på vintern, några gånger per år.Kul skoteråkning brukar det bli, det kan snöa så man blir blind på fjället, vi har fått vända någongång tillbaka, spännande värre!

Svar: Jag har alltid varit skoter älskare men har ingen nu.... får se hur vi gör i vinter om det blir en ny. Men det här med fjällvandra hade jag aldrig trott skulle bli min grej. Inte kan jag skryta med att jag är duktig att gå så långt ännu... men vi tar något längre turer varje gång & naturen är heeeelt underbar.... ser så mycket mer än att åka skoter på vintern:)
Suzann

2012-10-01 @ 11:38:14
Postat av: Carina

Nu har jag tittat mycket noggrannare och känner mig osäker...det är nog inte den stugan jag menar.;)

2012-10-01 @ 11:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0