Ja, då är man väl frisk... &...




Har nu varit sjukskriven i sju veckor... tiden har gått så fort, men nu känner jag
mig rätt redo att börja jobba.


Kanske inte det mest optimala att börja första skiftet med att jobba en natt, men
det funkar nog... förhoppningsvis blir det lugnt då i all fall.


Själva läkningsprocessen tror jag kommer att ta lååång tid men har haft tid att
träffa andra som har varit med om liknande.


"Inre stress" är lite klurig eftersom den är svår att förstå sig på... jag vill vila
men det vill inte min kropp. Jag vill sova, men min hjärna fortsätter att jobba
& planerar. Tillsut orkar inte hjärnan & man tappar kontrollen.







Nu skulle nog alla säga att det har med jobbet att göra.... men konstigt nog så
är det väldigt lite som är jobbrelaterat.


Min pappa sa en gång att det finns inga måsten.... men det finns något som heter
"Att man bör". Och det är nog det värsta ord som finns. För att om man "Bör" göra
saker, så handlar det om samvetet... & om man inte hinner eller gör dom sakerna
så får man dåligt samvete.... Allt man borde göra, men inte gör.






På jobbet gör man det som ska utföras & när man går hem är det klart... men när
man kommer hem... så kommer alla Bör & Borde.


Men Nu har jag tagit bort alla "Bör"..... livet är för kort & skört... jag har 
bestämt att jag ska sluta att fundera på vad andra tycker & tänker...
 vad jag borde göra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0