Hamilton




Har längtat så att se den nya Hamilton med Mikael Persbrant... & har
precis sett klart filmen... lite smått besviken.  Tidigare filmer & dom med
Stefan Sauk är helt klart mycket bättre... & jag kan bara ge filmen
tre av fem Suzann!!!!





Den svenske underrättelseofficeraren Carl Hamilton har träffat en kvinna som han vill
 starta ett vanligt liv med. Men hans jobb kommer emellan då han utan förklaring
 försvinner under fyra månader för att infiltrera en internationell liga som har stulit
 avancerade GPS-styrda artillerigranater exporterade av den svenska försvarskoncernen
Nordfors.



 Då Hamiltons täckmantel håller på att avslöjas i gränsområdet mellan Uzbekistan
 och Afghanistan attackeras ligan plötsligt av en grupp maskerade legosoldater
 med okänd uppdragsgivare. Hamilton lyckas komma undan den dödliga attacken men
granaterna han försökte spåra är försvunna. Inom kort används granaterna i ett attentat
mot en somalisk fredspolitiker.






Samtidigt blir en svensk vapentekniker kidnappad och hamnar i somaliskt fängelse.
 Statsministern går med på att anlita det amerikanska privata säkerhetsbolaget Sectragon
för att kunna genomföra en fritagning, på villkoret att en svensk observatör får följa med,
 nämligen Carl Hamilton. Mot DG:s vilja tar Hamilton dock omvägen om Beirut för att ta
hjälp sin gamla vän Mouna i PLO och använda sig av dennas resurser ifall något oväntat
skulle hända i Somalia.





Nu säger jag inte att ni ska hoppa över att se filmen... för smaken
är ju olika för alla... men jag hade förväntat mig mer. När Sauk spelar så
har han lite mera klass... & jag undrar även vart Hamiltons fru & barn tog
vägen.... Hmmm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0