Åldern gör oss mer produktiva





Nu har jag hittat ännu en intressant studie... som inte kommer från Sverige utan
från Tyskland.... inte mindre intressant för det tycker jag... eftersom jag tycker
att den i hög grad gäller mig....



Studien går ut på vår produktiva kapacitet i olika åldrar & här kan man se att
 i åldern 45-49 är då som vi presterar bäst på jobbet. 20- till 24-åringar
producerar däremot under genomsnittet, visar den här forskningsrapporten.





Click Here!

 

Det här visar att produktiviteten, tvärtemot vad många tror, ökar med åldern.
 Testpersoner i gruppen 45-49 presterar som grupp omkring 0,7 procent bättre
än genomsnittet medan personer mellan 20 och 24 producerar
0,3 procent sämre.




 

50-åringarnas produktivitet sjunker något, men förblir högre än
40-44-åringarnas nivå.


Nu finns det olika studier & forskningar i det här också.. men visst är det rätt
intressant? Jag som är en 50+... känner att det är just nu som jag verkligen
 gör karriär i jobbet & presterar mer än någonsin. Öppen för utbildningar &
nya arbetsuppgifter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0