Bobby Car firar 40 år

 
 
Här är leksaksbilen som sålt som smör.... & det i alla tider.
I år firar Bobby Car 40-årsjubileum.
 
 Sedan starten i Tyskland 1972 har Bobby Car sålts i 17 miljoner exemplar.
Framgången grundar sig i att bilen är robust och säker.
 
 Det är en fantastisk kvalitet som gör att den ofta går från generation till generation.
 
 
Köpte en till min son för ca 29 år sedan & mina båda barnbarn har även
haft en Boby Car... bland annat en i en BMW-modell.
 
 
Så lite nostalgikänsla blir det väl nu när dom fyller 40 år!!!
 
Nu kan jag tycka att när jag sitter på altan & ska njuta lite av ledigheten...
& alla i vårt lilla radhusområde också kör Bobby Car..
... att det är ett härrans liv av ljudet från plasthjulen på asfalten,
men det kan väl kanske bero på åldern också!!!
 
Men man vill inte heller att grannarna sätter upp den här skylten framför
vår infart, men visst vore det underbart om dom kunde sätta på
ex. fönsterlister på hjulen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0