Äntligen semester... Äntligen Vemdalen!!!

 
 
Helt underbart... vi har nu varit i Vemdalen i två veckor på vår semester
& vi har inte gjort något nyttigt alls... bara myst & vilat.
 
 
 
I våras planterade jag om en massa Riddarsporrar som spridit sig på en
massa konstiga ställen.... & alla har tagit sig helt underbart... & nu under
semestern har jag gjort ytterligare en rabatt med Riddarsporrar....
 
 
& Gula dagliljor som oxå växer lite här & där har fått en lite lämpligare plats.
 
Sommar regn är det största ordet på den här semestern & temperaturen har
inte heller varit den bästa.... den har legat på ca 15 grader... med några få
undantag.
 
 
 
 
Ett besök på Sonfjällets nationalpark passade vi på att göra när svärföräldrarna
var & hälsade på.... så vackert där.. till & med lite snö låg kvar på toppen.
 
 
Mycket har handlat om mat, när vädret har varit som det varit.... & i den mån
det har gått, försöker jag göra mat som handlar lite om fjällvälden.
 
Viltskavsgryta med messmörssås & lingon.... sååå gott.
 
 
 
Ett jätte fint sommarcafé har öppnats mitt i byn Vemdalen. Den heter
Ågårdens café & är lite i gammal stil... helt underbart att sitta ute där &
fika... gjorde det två gånger nu under semestern.
 
Dom hyr även ut cyklar med tillhörande kartor för olika rutter... jättebra
idé tycker jag.
 
 
 
Ett till ställe vi besökte var "Loppishuset" i Vemdalen & där fanns det mycket..
mycket hade rätt höga priser... men några guldkorn hittade jag... två fina gula
handvävda dukar för 15 resp. 20 kronor. Passande för mina fina gula sommar
gardiner nu i stugan.
 
 
 
 
Ica i Vemdalens anslagstavla är mötesplatsen & informationskällan för nästan
allt som händer här i Vemdalen... & när jag hittade en liten lapp där det stod...
"Jag har alla blommor som passar i den här Zonen... Välkommen"....
 
Ja då var det bara ett måste för mig att åka dit. Och vilken vacker trädgård hon hade.
Kanske inte så många olika sorter men desto mer av det hon hade.
 
Det blev inga inköp... men massor med idér som jag tog till mig.
 
... en massa kortspel har det blivit... något som min sambo tidigare har vägrat...
men efter mycket filmtittande i regnrusket... så har det blivit en massa kortspel.
 
Och gissa vem som är bäst på "femhundra"?????
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0