Så mycket vackert på samma gång...


1955 formgav Yngve Ekström en låg pinnstol för Stolab som fick namnet
Arka. Arka har en särpräglad formgivning som bygger på tre olika cirklar.
Den så karaktäristiska formen gör att stolen passar lika bra som
solitär som i en grupp om flera stolar.

Nu när vi håller på att tömma min sambos förra lägenhet, hittade jag
denna vackra skapelse i ett hörn... vilken lycka!!!


Visst är den vacker? Den tar lite plats, men det är den värd. Har
flyttat den fram & tillbaka, men nu har den äntligen fått sin rätta
plats i gästrummet.






... & vad hittar jag mer... jo detta vackra gustavianska hörnskåp.
Även den tar sin plats... men finns det hjärterum... så finns det!!!
 Den fick helt plötsligt plats i vårat sovrum....

... snabbt fyllde jag den med gammalt porslin, så nu har jag
ett helt köksskåp tomt, som jag kan fylla med mer saker!!!!







Den här gamla byrån var jag lite tveksam till... tar ännu mera plats,
samt att den är rätt flidd & vatten skadad.

Men den har fått sin plats... till ett framtida renoverings objekt.
Tanken är väl att den ska få samma färg som hörnskåpet... men
det är bara i planerings stadium ännu.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0