Överkörd av bussen

 
 
Har alltid retat mig på att bussar kör som dårar... håller ett behörigt avstånd när jag
kör förbi eller ligger bakom. Någon höger eller vänsterregel gäller tydligen inte dom
& backspeglar använder dom inte.... jag det finns väl rötägg överallt, men bussförare
hör nog till dom värsta.
 
Man kan undra.... om man inte kan få något annat jobb, blir man bussförare eller lapp
lisa då????
 
 
 
 
 
Vadan nu detta.... som låter så irriterad?? Men är riktigt upprörd, för igår blev jag
helt enkelt påkörd av en buss... mitt i Sundsvall!!!! Om jag gått mitt i vägen eller
något så´nt... Nääää, jag står på trottoaren, framför ett övergångsställe & letade
i min väska.... därför så ser jag inte att bussens bakdel "genar" över hela trottoaren.
Jag hinner höra hur folk skriker "akta... han kör på dej".... men det small bara till!!!
 
 
 
Å, det är nu som man är glad att man har "lite" större rumpa än andra.... för det var
där som smällen tog..... & inte lite heller, vänster sida med en sådan kraft att jag
flyger i väg en bit.
 
Man blir lite vimsig & chockad... fattade först ingenting, mer än att det gjorde
fruktansvärt ont på vänster sida, men när jag får hjälp att resa mig upp & alla
frågar... "hur gick det", så säger jag... "Det gick nog rätt bra".
 
Bussen stannade till, men när han såg att jag fick hjälp, åkte han iväg med sina
chockade passagerare som hade sett allt.
 
Åkte hem & kände mig lite stel & mörbultad, men idag känner jag mig riktigt bra.
Inga smärtor någonstans. Men visst har jag rätt att vara lite arg?
 
Ett ursäkt eller att chauffören klivit av & frågat hur det gick hade väl känts rätt
ok kan man tycka... & en anmälan borde jag också har gjort... inte bara för min
egen skull utan för eventuellt andra som han kanske kommer att köra på....
hade han sett i backspegeln, så hade han sett att halva bussen
var på trottoaren!!!
 
Men nu går man vidare i livet.... & tänker... det hade kunnat gått värre!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0