Med eller utan stavar?

 
 
Är väl ingen promenad tjej egentligen, men jag har hund & går mina
små turer.... men motionär har jag aldrig varit.
 
Men nu har sommaren lagt sig på hullet & jag började ta tu med detta
problem för två veckor sedan... det blir raska promenader & jag går i
ca 40 minuter.... går riktigt bra & jag är mallig.
 
Men något resultat visar inte ännu vågen & då kommer min sambo
med förslaget.... börja & gå med stavar!!!
STAVAR!!!! är du inte klok säger jag... men han har bra argument &
skillnaden är stor när det gäller förbränningen.
 
I en studie visar det sig att stavgång ökar energiförbrukningen med
hela 55 procent. Vid en vanlig promenad förbränner man ca 280 kcal
per timme.... tar man fram stavarna så ökar antalet förbrända kalorier
till 400.
Hmmm ett bra & stort argument, men jag kan inte se mig själv gå med
dessa stavar.... jag kan bara inte det. Så jag forsätter ett tag till.. händer
det inget får jag väl börja med dom där jäkla stavarna... med pannlampa
nattetid, för att slippa skämmas!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0