Inre Stress




I morgon är det dax för återbesök hos farbror doktorn... för att få höra
hans slutplädering vad som ska hända mig framöver.


Inga större förhoppningar att det ska hända några större förändringar
eller att han ska komma med några goda råd.... men vore glad om han kunde
vara lite tydligare... eller helt enkelt ställa någon diagnos....
... eller är det så här man arbetar, skickar hem patienten så dom
själva kan Googla fram diagnos.





Natten som var, med ett försök till ett nytt sätt att slappna av...
fungerade inte för fem öre... men gör väl ett nytt försök i natt.

Eftersom jag även ska försöka att släppa mitt kontrollbehov & mitt
enormt välstrukturerade liv... så missade jag däckbyte till sommardäck.
Men nu är det gjort... & dessutom fyra sprillans nya däck!!!




Men vad är stress? Jag har alltid upplevt att jag är tålig när det
gäller just stress... till & med gillar jag när det är stressigt & jag får
ha många bollar i luften.

Men det finns både positiv stress & negativ stress... kruxet är bara att
kroppen inte vet skilnaden.

Det är så mycket roligt som jag vill göra... men tiden räcker inte till.
Man börja tumma på "Egen tid" & nätterna blir omedvetna planeringar...
kroppen slår på reserven... förbränningen minskar & man börjar gå upp
 i vikt... & så tänker jag på det & att jag borde... & jag borde... & jag....
helt plötsligt så har jag en inre stress som jag inte kan hantera.

Men nu när jag börjar hitta mina stressorer så känns det åtminstone
att jag är på väg i rätt riktning...

När känslan börjar komma... så försöker jag stanna upp & ta tre djupa
andetag & genast känns det bättre.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0