Höst mys i Vemdalen





Så är vi här i stugan igen i Vemdalen & man kan inte annat säga än att det
är lika vackert nu som i full sommar skrud.



Jag kanske inte direkt hoppar i lövhögar som är hopkrattade... men jag kan
inte heller låta bli att småskutta i dom & se hur dom gul/oranga löven virvlar
omkring.. & den underbara höstdoften av påbörjad lövförmultning.





Vi kom igår, men gjorde den första skogspromenade idag, lite disigt men
helt underbart...frisk & klar luft. Det ligger fortfarande lite frost kvar
från natten som varit.






Mozart som brukar älska att vara här.. men har inte vant sig vid kylan
ännu... han går ut en stund.. blir blöt & kall om tassarna & vänder om
& går in & lägger sig i sängen.





Man kan faktiskt se att det finns lite snö på fjälltopparna.






Visst finns det lite som man "borde" göra.. men idag tänker vi
inte göra något nyttigt. Enda som gjorts är att hänga upp
gamla oljelampor i tallarna... köpt svarta kedjor som satts
upp i träden med en krok, så det är lätt att plocka ner dom när
vi åker hem.





Så när mörkret kommer är vi redo.... att tända & bara njuta av
tystnaden & stillheten i stugan.







I går blev det lite ost, vin & kex.... i kväll får vi se vad det blir.









Kommentarer
Postat av: ilona

Hej! Antar att du snott höstbilden men jag förstår att det är vackert i Vemdalen. By the way, jag älskar pilsnerkorv och jag gäspar ofta. Hopas ni har det bra.

Kram

2011-10-08 @ 19:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0