Tvätta fönster




Jag älskar gamla fönster... vissa är som egna konstverk & har sin egen
berättelser... vilka som har tittat ut.. & vilka som har tittat in.


Riktigt gamla fönster har ett lite bubbligt glas.. så när man tittar ut
så ser man inte verkligheten riktigt som den är.... men även här så
har det oxå sin charm.





Men så kommer man till fönsterputsning.... nu har jag kanske inte
fönster från 1800-talet, men både i stugan i vemdalen & hemma har
jag fönster som är som ett dragspel... som när man ska tvätta dom...






.... så gruvar man sig alltid. För hur man än gör så blir det inte riktig bra.
Dom är repiga & det blir byngligt när man ska vinkla ut dom... & viktigt
att dom torkat innan man viker i hop dom för då får man imma emellan.






När jag tvättar fönster använder jag bara trasa, skrapa & vatten med
yes i... förr använde jag alltid fönsterputs, men eftersom jag använde
så mycket räckte det aldrig till alla fönster... så nu blir det yes & det
är super bra eftersom den löser upp allt fett. Ättika & vatten har jag
också hört ska vara bra, men aldrig provat!!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0