Hylands Hörna & a,b, c



Är det någon som kommer ihåg Hylands Hörna?

Hylands hörna var ett klassiskt underhållningsprogram i Sveriges
Television mellan åren 1962 och 1983 med Lennart Hyland. 



Många klassiska TV-episoder ägde rum i Hylands hörna, som när
statsminister Tage Erlander berättade värmlandshistorier eller när
 Per Oscarsson bjöd på striptease. Den sistnämnda incidenten
orsakade en av den svenska TV-historiens
 kraftigaste tittarstormar.






Något som jag minns & som varje gång jag kommer hem till
mamma & pappa ger mig nostalgirysningar är....


Hylands Hörnas ABC-bok... som såldes av Radiohjälpen till förmån för
 leprasjuka barn & som utgavs av Sveriges Radios förlag 1966.


Jag har inte sett den här förut men när jag nu bläddrar igenom den så
 slås jag av att många av ämnena fortfarande är mycket aktuella och
andra ämnen kanske jag inte förstår fullt ut.

Jag kommer här med att bjuda på några bokstäver varje dag...
& hoppas att ni tycker att några är lika roliga som jag tyckte
att dom var.










I morgon kommer det några flera...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0