Carema Care????








Tittade på tv i går om hur Carema jobbar & hur dom i första hand....
ja inte bara i första hand, utan enbart för att tjäna pengar på äldre
 människor som bor på deras boende.

Intervjuer med anhöriga var så fruktansvärda, så man kunde nästan
inte titta på. Om hur deras föräldrar förnedrats genom att ligga
helnakna på plast för att det inte fanns blöjor att tillgå.

Liggsår som var så stora, öppna & infekterade att till & med de
äldre tillslut avled i vanvård.... magra & utmärglade.






Min mamma pratar ibland om hur det ska bli när dom inte kan bo hemma längre...
& jag tänker ofta vad som finns att erbjuda.

Men när kommunerna inte tar sitt ansvar, utan man som anhörig i god tro
 låter sina föräldrar bo i detta "dödens väntrum" är skandal.

Hoppas att jag/vi hittar ett mysigt ställe för min mamma & pappa när det är
dags. Ett fint ställe med mycket personal, egen kock & underbara strövområden...
& underhållning varje kväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0