Pärlor av anhöriga??



Allt fler sydkoreaner väljer att förvandla sina döda anhöriga till
 smycken. Istället för en gravplats bär de sina fäder och mödrar
i halsband runt nacken i form av ett pärlhalsband.


Det är trängseln på de sydkoreanska kyrkogårdarna som har fått
 antalet kremeringar att öka lavinartat & s
om ett svar på myndigheternas
 nya regler finns det nu också firmor som erbjuder sig att förvandla
askan till smycken.... nämligen pärlor.


Kim är en av dom som gjort ett halsband av sin döda far... kostnaden
gick på 5000 kronor & hon säger...

- Varje gång jag tittar på pärlorna så tänker jag att de är min far och då
minns jag allt trevligt vi hade tillsammans.


Kan du tänka dej att bära ett halsband av någon anhörig?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0