Mobilen på semester




Snart är det semester med, sol och lata dagar. Men allt fler teknikprylar
 åker ner tillsammans med badkläderna i resväskan. Och ett fritidshus
utan mobiltäckning är otänkbart för många.

Andelen som inte vill ha någon kontakt med omvärlden alls under tiden i
sommarstugan är 14 procent.




Mobilen har för många ersatt datorn. Man kan ju i dag göra det mesta
via mobilen.

Att alltid vara tillgänglig kan göra att man aldrig känner sig riktigt ledig.
Samtidigt kan det vara lika stressande att stänga av mobilen eller lämna
 den hemma. Då är många rädda för att kanske missa något riktigt viktigt.






När jag åker till stugan så har jag alltid min lilla bärbara med... för tänk
om jag kommer på nå´t spännande att skriva om... mobilen är också
nödvändig ifall något händer... eller tänk om jag missar ett viktigt
meddelande... jag är nog lite nojig på det.

Så vad tar Du med dej på semestern?


Kamera tar 68 procent med sig.
Mobil 60 procent
Musikspelare 17 procent
Dator 12 procent
Video kamera 9 procent
Tv-spel 2 procent


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0