Spejsad swimmingpool!

Marina Bay Sands ser ut som en rymdfarkost där det reser sig över Singapores skyskrapor. I anslutning till hotellet ligger också Konst- och vetenskapsmuseet, format som en Lotusblomma. På andra sidan ska en av världens största botaniska trädgårdar anläggas.


Brukar skriva i bloggen när jag hittar några läckra & ovanliga ställen jag
skulle tänka mig att semestra på eller besöka... & nu har jag hittat ett
ställe till som jag helt klart vill besöka!!!


Marina Bay Sands ser ut som en rymdfarkost där det reser sig över
Singapores skyskrapor.... & högst uppe på taket har hotellet sin pool!!!

150 meter lång, 1,2 meter djup, 200 meter över marken och där det
 ser ut som om någon när som helst ska ramla över kanten.




Bara hotellets gäster får bada i poolen, men som turist kan man ändå få
 en glimt av lyxen genom att köpa inträde för 20 Singaporedollar
(cirka 100 kronor).



Och hur är det nu med den till synes så farliga kanten på swimmingpoolen?

Ingen fara! Nedanför finns en vallgrav om man skulle råka
 plumsa över kanten.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0