Har du en "Ove" till granne?

 



Outhärdlige Ove i TV4:s succéserie ”Solsidan” är grannen som lägger sig i allting,
 ställer till bråk och alltid skyller ifrån sig. Kul på tv men hur kul är det att ha en
 Ove som granne i verkligheten?

Nu har inte jag bott så länge i mitt radhus, men fasar om jag skulle ha en så´n
granne utan att veta det redan nu... vilken sommar att se framemot!!

När jag bodde i lägenhet fanns det ju störnings jouren man kunde ringa till,
men bor man i hus eller som jag i radhus är det betydligt svårare att "bli av
med" dessa glädje dödare.







Man kan ringa till grannfejden kanske... men jag tror att har väl problemet
uppstått, så kan man nog inte annat göra än att flytta.







Men under den snörika vintern som har varit & dom gånger jag har varit
i Vemdalen... så hör & häpna... då har mina grannar skottat åt mig!!!




Så det blir nog vad man gör det till... om jag är en god granne.... så kan man
ju alltid hoppas att mina grannar är det också... & så verkar det ju vara!!!

Så ingen Ove hos mig!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0