Semester mygg




På torsdag om en vecka börjar min semester & jag hade tänkt åka
upp till stugan i Vemdalen, men gruvar mig för myggen. Antingen har
den inte kommit för att det varit för kallt, eller så är dom "klara" för
sin säsong (tror aldrig dom blir klara i Vemdalen) eller så är dom i
full fart att bilda sina "familjer".

  Varning! I Vemdalen arbetar myggen i tystnad!!


Mygg är utan konkurrens det svenskarna stör sig mest på när de är på landet.
 Det visar en undersökning där 920 personer som äger eller har tillgång till
ett fritidshus svarat. En majoritet tycker att myggen är det värsta
 irritationsmomentet och långt därefter kommer bristen på bekvämligheter vi
 är vana vid i stan: rinnande vatten, toalett, bra täckning på mobilen.

På de flesta ställen är det skogsmygg som är problemet och då kan
 man trösta sig med att de toppar runt midsommar och sedan blir
det mindre och mindre.



Clarityn mot allergi fungerar tycker jag... myggen biter men
det blir inget "kli" efter & sedan smörjer jag mig med "Mygga"
ett myggstift som ska funka jättebra.

Ska även prova något nytt som man stoppar i kontakten. En doft
sprider sig & myggen håller sig borta.. Funkar??? Vet inte men
allt är värt att prova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0