Mina gula klätter rosor




Läser mycket på trädgårds bloggar & kommit fram till att gula rosor
är svåra att ta hand om....

Därför har jag idag köpt två stycken gula klätter rosor.




Nu när staketet & lilla förrådet är färdig målat i vitt så blev dom
båda rosorna helt underbara mot den vita väggen.



... ute på Alnön, Sundsvall, det är där jag har köpt dom.
Handlat där tidigare år & kvaliten är jätte bra, dessutom är dom
odlade i Umeå, så dom är härdiga & bra.





Varje år vid den här tiden har dom utförsäljning från 50-75% rabatt...
det är då jag passar på. Skulle dom inte överleva vintern... så är det
ingen katastrof... men hittills när jag köpt där, har alla överlevt.






I morgon blir det till att köpa en fin & passande spaljé till mina
nya vackra gula rosor.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0