"Skruttan" & kotten







Det är nu snart ett halv år sedan jag "blev med hund" & en av
fördelarna är att man kommer ut i skog & mark.





Andra anledningar är att man kan gå förbi andras trädgårdar &
spana in deras trädgårds arrangemang & kanske få en & annan
idé...  kanske ett & annat snyggt fönster oxå... poängen är att det
är en bra & giltig orsak att titta sig om kring när man går med hund
utan att det ser så misstänktsamt ut.





Många har svårt att förstå hur man kan låsa upp sig med djur &
att det är jobbigt att gå ut med hunden när det regnar, snöstorm
eller tidigt på morgonen....




Men jag hade turen att få en mycket morgon trött hund & före tio på
morgonen blir det svårt att få ut henne....





När jag börjar sju på morgonen & ska gå på en promenad vid strax
före halv... får jag släpa ut henne... jag före & hon långt efter... efter
en snabb kissning... rusar hon hem... står vid dörren & går sedan &
lägger sig & sover igen.




Men efter en god natt sömn är hon underbar att vara ute med.
Hon skuttar & hoppar, letar & söker efter allt & till sist hittar
hon det bästa hon vet.....



En kotte!!! & hittar hon två så är glädjen stor.






Asta är fem år, men beter sig som en valp. Numera så kallar
jag henne för "Skruttan", kommer från hennes skuttande &
förkärlek till "Kott-skruttar". Husse tycker inte att det är
passande för en stor fin vakthund... men det har vi läst om
tidigare i min blogg hur duktig hon är på det!!!!







För någon Polis eller vakthund... det blir hon inte... men vad gör det..
som nybliven matte är jag helt nöjd med hennes kärlek till mig & en
& annan kotte.















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0