"Sommar Polis"

 "Sommar vakthund"

 

Min Louge möbel som blev stulen är fortfarande på "vift"...
eller rättare sagt... på tjuvarnas balkong.

Trots att det finns flera vittnen, rätt bil, rätt adress & att den syns helt
tydligt från balkongen... är det stört omöjligt att få en husransakan från
polisen & att dom åker dit & knackar på.



Som vanlig medborgare känner man sig inte mycket värd då.. ska det
vara så lätt att kunna komma undan med stöld gods. Och hur ska man
kunna känna sig trygg i sitt bostads område när man får svaret av polisen...
"Det är förundersökningen som tar tid & enligt lag får man inte göra husrannsakan
utan säkra grunder"!!!!



Säkra grunder???? Kan det vara mindre säkert än att dom syns från gatan &
vi vet hur personen ser ut???

Dessutom hade det känns bättre när man ringer 114 14 att få prata med en
från Sundsvalls polisen & inte en från sambands centralen i Stockholm.





Den här veckan har jag ringt sååå många gånger & försökt att få en polis att
åka dit... men det är tusan tji!!!







Man vill gärna tro att polisen står för trygghet & mot kriminalitet & inte
bara står efter vägarna & tar "fortkörare".




Visst har jag hemförsäkring.. men varför ska man först behöva betala
5-6000 för en utemöbel & sedan betala 1500 i självrisk för att få en ny
möbel... känslan man får är att polisen ändå vill att man ska gå den
vägen...





Tålamod är inte min starka sida... & inte är det något som jag vill slösa mina
sista semesterdagar på heller.. jag vill sitta i min utemöbel & ta ett glas
mousserande vin en varm sommarkväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0