Få en matkasse hemkörd???



Du får god och nyttig mat hem till dörren. Du sparar massor av tid. Och så slipper
 du trängas i en butik med andra stressade människor. Det är tre förklaringar till
 att Linas Matkasse blivit en succé.


Jag har läst om liknande företag som börjat med det här & kollat upp priser...
den är helt klart en bra idé & priserna är mycket överkomliga.

En av veckans rätter är extra lätt att laga och tar bara kring 20 minuter.
Tre rätter är normal-lätta och tar cirka 30 minuter. Kassens femte recept har
 lite fler ingredienser och passar att laga på fredagen, gärna med hela familjen.
 
Linas Matkasse kommer hem till dörren varannan vecka.




Det här är kanske framtidens matshopping för stressade familjer.
Eller så är det ett varnings skrik, att vi måste varva ner...
vi tror att vi gör vårat bästa genom att stressa för att hinna med träningar
hit & dit... hämta & lämna.




Jag kan inte säga varken bu eller bä om denna idé..
Träffar många unga i dagens samhälle som inte kan laga en riktig
måltid, utan i stället köper snabbmat.

Och visst kan man känna att inspirationen sviktar iblan när man haft en
lång dag på jobbet... men för mig är det en avkoppling att gå & handla
det jag behöver ha & jämföra priser & kvalitet. Visst.. det behövs en viss
framförhållning... & att man inte handlar varje dag.. för då blir det dyrt.



Vi gör alla våra val... & det här är kanske inte en dålig idé för
stressade familjer!!








Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag har funderat flera gånger på att testa Matservice. Inga färdiga måltider planerade men i alla fall varorna levererade hem till dörren.

2011-01-08 @ 00:15:08
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0