Laundry Day!!


Missade min tvättid här om dagen & fick ta vad som fanns kvar... alltså
en lördagmorgon mellan 7-10... på ledig dag!!! Inte kul.

Men för övrigt tycker jag att det är rätt mysigt att ha tvättid. Såklart för att
all tvätt blir ren & luktar gott... men mycket för att jag har en så fin tvätt-
stuga att det är en ren glädje att vara där!!!




Brukar inte bli påverkad när det gäller reklam, men Vanish har jag börjat
att köpa... inte i pulverform, utan den med spray... har jag någon fläck,
så sprayar jag på lite & sedan in i maskin... super bra. Priset kan vara
rätt högt, men jag köper den på Rusta, där är priset bättre.





Willys egna märke får totalbetyget 4,6 och är en tiondel bättre än Nopa,
 tätt följt av Skona. Bland annat har Willys tvättmedel bra färgbevarande
 förmåga och är bra på att lösa alla slags fläckar utom rödvinsfläckar.
De betydligt dyrare märkena Ariel och Via är däremot dåliga på att
 lösa hudfett och hudpigmentfläckar.

Så när jag tvättar kulör tvätt så använder jag Willys tvättmedel.




Sedan när det gäller vittvätt... kör jag på säkra kort & det är Via White.
Vet inte om den är bättre... men inbillning räcker för mig där!!!




Att köpa rätt sköljmedel är ett helt företag!!! Dom billigaste funkar inte
& sedan har jag provat mig fram... lukten är viktig för mig också, men
även att handukar & lakan blir mjuka. Så för mig har valet blivit Comfort.




Den stora frågan... ska man torktumla kläder eller inte?
Själv gillar jag känslan av torktumlade kläder... men visst måste
det slita, eftersom det blir så mycket ludd kvar i filtret!




Men stryka.. där går gränsen... jag hatar att stryka & det är mycket
sällsynt att jag gör det! Gardiner Ja... & någon gång om det är en
festblus eller liknande, men aldrig annars.






Men nu är allt klart... lukten på nytvättat sprider sig i lägenheten.
Alla kläder är vikta & inne i sina skåp på rätt plats...

... en vecka till nästa gång... om jag inte glömmer bort tiden.


Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag visste inte att Willys tvättmedel var så bra...handlar inte där så ofta eftersom det ligger på "fel" sida stan men ibland händet det.

Tack för tipset!!

2011-01-29 @ 11:57:27
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0