Änglarnas stad



När jag flyttade in i mitt lilla radhus visade det sig att jag hade
(för utom alla andra bra saker) 17 kanaler på tv.

TCM är en av kanalerna & där visar dom mycket gamla filmer...
& då menar jag gamla filmer...

... men i kväll visar dom min favorit film... den bästa av dom alla.
Jag har varit en film nörd, men inte så mycket nu.  Den film som har
satt mest avtryck hos mig är just....




Nicolas Cage & Meg Ryan spelar huvudrollen. Nicolas är en döds ängel & hon
är en duktig kirurg. Han kan bara visa sig om han vill.. hur som helst blir
dom förälskade... & han beslutar sig att ta det stora steget & bli en dödlig...
då händer det som inte får hända....

... där gråter man floder...




Han kan inte känna någon beröring... eller smak.. han frågar henne... hur smakar ett
päron & hon beskriver det... ( så gråter man igen).




Amerikanska filmer har ofta ett budskap & så även den här. Den här handlar om hur vi 
reagerar inför någon som ska dö ... en ypperlig film att att visa exempelvis för barn,
när man ska  hanterar situationen att förklara meningen (om det nu finns någon mening)
 med att dö.


Det är fina scener & mycket välgjord.. har du inte sett den.. så gör det!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0