Kärlek i trädgården



Jag älskar att påta i trädgården & drömmen om en vacker trädgård står högt
i kurs för mig, trots att jag har en så liten tomt.

Förebilder måste man ju ha & för mig är det engelska trädgårdar.
Mycket för att det inte är så uppradat utan för att det känns som det är gjort
med vad man har, fått & med massor med kärlek.





Man använder mycket återanvändande, som gamla stenar med mycket patina.
Små eller stora dammar, mycket rosor, syrener & pioner men även
 mycket formklippta buskar... något jag känner att jag inte vill ha!!

  


Det finns hur mycket som helst i insperations väg om man googlar på
just engelska trädgårdar. Det som är mest underbart är just att deras
växt klimat stämmer mycket bra överens med vårat. Något som gör att
vi kan använda många av deras blomster utbud. Deras trädgårdar
är ofta små, så det blir lite kompakta planteringar... ypperligt för min
nya radhus tomt.





Längtar nu till våren & sommaren, så jag får börja i min nya trädgård
som i princip tidigare aldrig fått någon kärlek av tidigare ägare.





Men till sommaren blir det mycket kärlek i min trädgård!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0