Hemresan




Blickar framåt på det nya året 2011.
Har haft en underbar ledighet här i fjällstugan i Vemdalen & känner
mig oerhört stark efter en vecka här i stugan.




I morgon bär det av mot av mot Sundsvall igen, ska försöka åka så tidigt
som möjligt, eftersom det är mindre trafik då... plus att jag har en massa
snö att skotta när jag kommer hem.




Men det finns en hake också... att ha stuga 24 mil från hemmet... & haken
är Mozart... min perserkatt.

Han mår mycket dåligt av att åka bil & bara han ser kattburen, så sticker han
& gömmer sig. Försöker att ordna kattvakt när det bara är en helg, men nu
när jag skulle vara borta en vecka... så blev det till att följa med.




Fick då höra om ett hormonspray för kattor som gör dom lugna & trygga
utan att för det droga ner dom (vilket jag verkligen är emot).

Man sprayar i buren en kvart före & sedan ska det fungera i en till två timmar.


.. Om det fungerade... hmmm. Han skrek inte & kräktes inte heller, men
han morrade hela vägen upp... så jag kan tänka mig att det blir samma
på tillbaka resan.







Det var första gången som Mozart fick prova på snön... han gick ut & kom
in lika fort... får hoppas att fjäll luften gjort honom trött inför resan hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0