Förvirrad på Ikea???





Blir du förvirrad och trött av att gå igenom ett Ikeavarauhus?
Det är precis vad företaget vill åstadkomma, enligt en ny brittisk studie.
Varuhusen är som labyrinter - designade för att få kunder att handla mycket.




"Jag kom in för en sak men tvingades gå genom hela affären eftersom det inte
 fanns någon annan väg ut. När jag väl hittade utgången hade jag tappat viljan
att leva", berättar en kund som deltog i studien. Jag kan ju tycka att känner man
så av att gå & handla... så ska man nog inte handla någonstans... då har man
andra problem!!!!


Nu bor jag nära Ikea & kan förstå dom som bor längre i från...
att man kanske shoppar mer än vad man borde.

Men många med mej tror jag handlar efter det man har planerat.
Alltså billiga sängar, bord, tyg eller husgeråd.



... & avslutar med en korv för fem kronor... det är lyx tycker jag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0