Melodifestivalen start Lördag

 



Den första deltävlingen i Melodifestivalen går av stapeln i Luleå & bjuder
på ett startfält med sex debutanter. Bara Danny (EMD) & Jenny Silver har
varit med förut.



1. Dilba: "Try again"

 2. Swingfly: "Me and my drum"

3. Jenny Silver: "Something in your eyes"


 Jenny



4. Jonas Matsson: "On my own"

5. Le Kid: "Oh my God"

6. Rasmus Viberg: "Social butterfly"

 Rasmus

7. Pernilla Andersson: "Desperados"

8. Danny: "In the club"


 Danny



Som D:et i EMD tog sig Danny Saucedo till en tredjeplats i Melodifestivalen 2009
 med låten "Baby goodbye". Nu ställer han för första gången upp i tävlingen helt
själv. Låten "In the club" beskriver han som fartfylld "urban dance". Med tidigare
 meriter i åtanke borde Danny inte vara nöjd med mindre än en finalplats.





Kommer du att titta på Melodifestivalen?

Jag fattar inte varför.. för jag tycker inte att det är direkt bra, men titta
det vet jag att jag kommer att göra... det är liksom Svenskt att göra det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0