The Clinic Bar




För många år sedan var jag i Singapore... & bland annat såg jag dom
två superhöga tornen....





Men något som jag tydligen missade var en bar som heter The Clinic.
The Clinic ligger mitt i Singapores pulserande nöjeskvarter Clarke Quay i
 närheten av floden.

På kliniken är det annan medicin som serveras till gästerna som
erbjuds plats i guldlackade rullstolar vid obduktionsbord eller i
sjukhussängar. Belysningen kommer från operationslampor.






På drinkmenyn finns färggranna drinkar och gästerna kan välja
 att få dem i provrör, i en doktorsväska med is och sprutor eller utrullade
 på droppställning. På menyn finns drinkarna Morphine-X, Bloodtransfusion
och Overdose
. En "blodtransfusion" via dropp kostar 250 kronor






Många tycker att den är av "tvivelaktig smak"... & visst kan man kanske
tycka det... men fullsatt har dom trots att det är så höga priser...

Om jag åker till Singapore igen, så kan jag helt klart åka dit & smaka på
en "blodtransfusion".











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0