Julens Kalorier....




När det gäller Julbord & julmat har jag redan börjat lite..
Var på Ikea premiären för årets julbord med min sambo...
i morgon blir det en repris med mamma & pappa.

Till helgen ska jag till Junsele & äta en julbuffé i "Kåtabyn"
& på jobbet är det i full gång med skolkökets Julbord.


Nu är jag väl inte direkt överviktig, men visst kommer tankarna
om den närmaste tidens kaloriintag!!!

Försöker vara optimistisk genom att muntra upp mig själv med
possitiv information...

... bara genom att vila en hel dag, så gör man av med 1500 kcal.
med lite lagom motion.. så gör man av med 3000 kcal.




Så här långt låter det riktigt bra... men om jag nu börjar med en 
kopp glögg... 156 kcal & vill jag ta en snaps till sillen... jag då är
det ytterligare 450 kcal.




... & sedan all Julmat...Hmmm.. får räkna med många & långa
hundpromenader i vinter... & en massa 1500 kcal vila där
emellan!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0