Egen Tid....



Den här helgen har jag varit "ensam" hemma & utan bil pågrund av
att min sambo har "krockat" med sin bil, vilket medförde att han
lånade min när han har jobbhelg.

Först tänkte jag... vad isolerad jag kommer att bli... ensam, ingen bil,
bara vara hemma & inte göra något..

... men vilken underbar helg!!! Inte för att kärleken varit borta... utan
för att jag har haft "EGEN TID".

Alla har vi behov av lite egen tid då och då. En avsatt tid för avkoppling
 och nedvarvning. En välgörande paus mitt i vardagslunken.... men det är
så lätt att glömma bort... man tänker, nu när jag är ledig ska vi göra det
& vi ska åka dit... & till slut blir ledigheten till en massa krav... inte
medvetet, utan det bara blir så.





Jag tycker att jag i vanliga fall tar vara på den "egna tiden".. med att bada
med tända ljus, laga god mat, promenader & vara i trädgården...

... men den här helgen har varit helt annorlunda... så kravlös & ändå har
jag fått så mycket gjort... & känner mig så utvilad.

.. så utan jag har vetat om det.. så är egen tid för mig.. att få vara ensam
en stund... inte att jag skulle vilja vara utan min sambo.. inte alls, ser
framemot att han ska komma hem efter jobbet... längtar mer än någonsin
.... Mmmmm är så utvilad!!!

Hur tar du hand om din EGNA TID?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0